Przenoszenie, dzielenie lub łączenie środków trwałych
Arkusz ponownej klasyfikacji środków trwałych umożliwia przenoszenie, dzielenie i łączenie środków trwałych. Wyniki przeklasyfikowania środków trwałych można wyświetlić lub wydrukować za pomocą raportu Wartość księgowa środka trwałego 02.
Aby przenieść składnik środka trwałego do innego działu
Może być konieczne przeniesienie środka trwałego do innego działu, gdy na przykład umieścisz zasób w dziale produkcji, gdy jest on w trakcie budowy, a następnie przeniesiesz go do działu administracyjnego po jego zakończeniu.
Skonfiguruj nowy składnik środka trwałego. Wprowadź nowy dział jako wymiar.
Przypisz księgę amortyzacji środka trwałego do nowego środka trwałego. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Nabywanie środków trwałych.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze ponownego zaklasyfikowania środków trwałych, a następnie wybierz powiązane łącze.Utwórz wiersz arkusza, w którym pole Nr FA zawiera oryginalny składnik środka trwałego, a pole Nowy numer FA zawiera nowy składnik środka trwałego, który ma zostać przeniesiony. Wypełnij pozostałe pola stosownie do potrzeb.
Wybierz akcję Przeklasyfikuj.
Dwa wiersze są teraz tworzone w arkuszu G/L środka trwałego przy użyciu szablonu i partii określonych na stronie Ustawienia arkusza FA dla określonej księgi amortyzacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie amortyzacji środków trwałych.
Wybierz
ikonę, wprowadź FA G/L Journals, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Arkusz G/L środków trwałych wybierz akcję Księgowanie, aby zapisać ponowną klasyfikację przeprowadzoną w krokach 4 i 5.
Jeśli zaksięgowałeś koszt nabycia dla jednego środka trwałego, możesz użyć arkusza przeklasyfikowania środka trwałego, aby podzielić koszt nabycia na kilka aktywów.
Aby podzielić składnik środka trwałego na trzy środki trwałe
Jeden składnik trwałego można podzielić na wiele środków trwałych, na przykład gdy trzeba rozdzielić składnik środka trwałego na trzy różne działy. W takim przypadku można przenieść na przykład 25 procent kosztu nabycia i amortyzacji pierwotnego środka trwałego do drugiego środka trwałego i 45 procent do trzeciego środka trwałego. Pozostałe 30 procent pozostanie na pierwotnym środku trwałym.
Skonfiguruj dwa nowe środki trwałe. Wprowadź odpowiednie działy jako wymiary.
Przypisz księgi amortyzacji środków trwałych do nowych środków trwałych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Nabywanie środków trwałych.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze ponownego zaklasyfikowania środków trwałych, a następnie wybierz powiązane łącze.Utwórz dwa wiersze arkusza reklasyfikacji, po jednym dla każdego nowego środka trwałego.
W pierwszym wierszu wprowadź drugi składnik środka trwałego w polu Nowy numer FA i 25 w polu Przeklasyfikuj acq. Pole Koszt %.
W drugim wierszu wprowadź trzeci składnik środka trwałego w polu Nowy numer FA i 40 w polu Ponowne zaklasyfikowanie Acq. Pole Koszt %.
W obu wierszach zaznacz pola wyboru Przeklasyfikuj koszt nabycia i Ponownie zaklasyfikuj amortyzację.
Wybierz akcję Przeklasyfikuj.
Dwa wiersze są teraz tworzone w arkuszu G/L środka trwałego przy użyciu szablonu i partii określonych na stronie Ustawienia arkusza FA dla określonej księgi amortyzacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie amortyzacji środków trwałych.
Wybierz
ikonę, wprowadź FA G/L Journals, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Arkusz G/L środków trwałych wybierz akcję Księgowanie, aby zapisać ponowną klasyfikację przeprowadzoną w krokach od 4 do 8.
Aby połączyć dwa środki trwałe w jeden
Można połączyć wiele środków trwałych w jeden składnik aktywów trwałych, na przykład podczas przenoszenia rozproszonych środków trwałych do jednego działu. Jeśli zaksięgowano koszty nabycia i amortyzację środka trwałego, który ma zostać przeniesiony, wartości te zostaną połączone w pojedynczy składnik środka trwałego.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze ponownego zaklasyfikowania środków trwałych, a następnie wybierz powiązane łącze.Utwórz arkusz ponownej klasyfikacji, w którym pole Nr FA zawiera składnik aktywów trwałych, który ma zostać przeniesiony/połączony, a pole Nowy numer FA zawiera zasób trwały, z którym zostanie połączony.
Pozostaw program Reclassify Acq. PoleKoszt % puste, aby przenieść/połączyć cały koszt nabycia.
Zaznacz pola wyboru Przeklasyfikuj koszt nabycia i Przeklasyfikuj amortyzację.
Wybierz akcję Przeklasyfikuj.
Dwa wiersze są teraz tworzone w arkuszu G/L środków trwałych przy użyciu szablonu i partii określonych na stronie Ustawienia arkusza środków trwałych dla określonej księgi amortyzacji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie amortyzacji środków trwałych.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze G/L środków trwałych,a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Arkusz G/L środka trwałego wybierz akcję Księgowanie, aby zapisać reklasyfikację wykonaną w krokach od 2 do 5.
Aby wyświetlić zmienione wartości księgowe amortyzacji spowodowane przeklasyfikowanie środków trwałych
- Wybierz
ikonę, wprowadź Wartość księgowa środka trwałego 02, a następnie wybierz powiązane łącze. - W razie potrzeby wypełnij pola.
- Wybierz przycisk Drukuj lub Podgląd.
Zobacz też
Trwałych
Konfigurowanie środków trwałych
Finanse
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Współpraca z Business Central