Konfigurowanie środków trwałych

Przed rozpoczęciem pracy ze środkami trwałymi należy zdefiniować kilka rzeczy:

  • Sposób ubezpieczania, utrzymywania i amortyzacji środków trwałych.
  • Sposób rejestrowania kosztów i innych wartości w księdze głównej.

Poniższa tabela zawiera łącza do dodatkowych informacji. Po skonfigurowaniu tych rzeczy możesz rozpocząć różne działania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Środki trwałe.

Uwaga

Transakcje dotyczące środków trwałych można rejestrować na stronach Arkusz g/l środków trwałych lub Arkusz środków trwałych, w zależności od tego, czy transakcje służą do sprawozdawczości finansowej, czy do zarządzania wewnętrznego. Pomoc dotycząca środków trwałych opisuje tylko sposób korzystania ze strony Arkusz g/l środków trwałych.

Po włączeniu działania środka trwałego w sekcji Integracja z raportem g/l na stronie Karta księgi amortyzacji strona Arkusz G/L środka trwałego jest używana do księgowania transakcji dla tego działania.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do tematów, które je opisują.

Zadanie Opis
Skonfiguruj domyślne konta G/L, klucze alokacji, szablony arkuszy i partie do księgowania środków trwałych oraz skonfiguruj klasy i podklasy środków trwałych, takie jak Materialne i Niematerialne. Konfigurowanie ogólnych informacji o środkach trwałych
Tworzenie ksiąg amortyzacji, definiowanie różnych metod amortyzacji, integrowanie z księgą główną i włączanie duplikowania wpisów w kilku księgach amortyzacji. Konfigurowanie amortyzacji środków trwałych
Włącz ubezpieczenie środków trwałych, skonfiguruj ogólne informacje o ubezpieczeniu, kartę ubezpieczeniową na polisę i przygotuj arkusze do księgowania kosztów ubezpieczenia. Konfigurowanie ubezpieczenia środków trwałych
Włącz obsługę środków trwałych, skonfiguruj ogólne informacje o konserwacji, skonfiguruj konta księgowania konserwacji i zdefiniuj typy prac konserwacyjnych. Konfigurowanie obsługi środków trwałych
Dowiedz się więcej o różnych metodach amortyzacji środków trwałych. Metody amortyzacji
Dowiedz się, jak stosować metody amortyzacji zdefiniowane przez użytkownika. Konfigurowanie metod amortyzacji zdefiniowanych przez użytkownika

Zobacz też

Trwałych
Finanse
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl