Składaj oferty sprzedaży

Tworzysz ofertę sprzedaży, aby zarejestrować swoją ofertę dla klienta lub potencjalnego klienta, aby sprzedać określone produkty na określonych warunkach dostawy i płatności. Możesz wysłać ofertę sprzedaży do odbiorcy, aby przekazać ofertę. Dokument można wysłać pocztą e-mail jako załącznik PDF. Możesz również mieć treść wiadomości e-mail wypełnioną podsumowaniem oferty. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wysyłanie dokumentów pocztą e-mail.

Podczas negocjacji z klientem lub potencjalnym klientem możesz zmienić i ponownie wysłać ofertę sprzedaży w takim stopniu, w jakim jest to konieczne. Gdy odbiorca zaakceptuje ofertę, konwertujesz ofertę sprzedaży na fakturę sprzedaży lub zamówienie sprzedaży, w którym przetwarzasz sprzedaż. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż faktur lub Sprzedaż produktów.

W większości przypadków wysyłasz oferty sprzedaży do potencjalnych klientów. Często masz osobę kontaktową, z którą negocjujesz. Jeśli następnie zaakceptują Twoją ofertę, przekształcisz ofertę sprzedaży w zamówienie i zarejestrujesz potencjalnego klienta jako klienta w Business Central. W poniższej procedurze skupiamy się na kontaktach, ale możesz również wysyłać oferty do obecnych klientów.

Aby utworzyć ofertę sprzedaży

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Oferty sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Określ kontakt lub odbiorcę, do którego chcesz wysłać ofertę sprzedaży.

    • Jeśli oferta sprzedaży dotyczy istniejącego kontaktu, określ nazwę w polu Numer kontaktu.

      Jeśli oferta sprzedaży dotyczy istniejącego odbiorcy, określ odbiorcę w polu Odbiorca.

    • Jeśli kontakt nie jest zarejestrowany, wykonaj następujące kroki:

      1. W polu Numer kontaktu wybierz przycisk edycji :::image type="icon" source="media/assist-edit-icon.png" border="false":::.
      2. W oknie dialogowym dotyczącym wybierania kontaktu wybierz akcję Nowy, a następnie wypełnij odpowiednie pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie kontaktów.
      3. Po wypełnieniu wizytówki wybierz nowo utworzony kontakt na liście kontaktów, a następnie wybierz przycisk OK, aby powrócić do oferty sprzedaży.

      Kilka pól w wycenie sprzedaży jest teraz wypełnionych informacjami określonymi na nowej wizytówce.

      Uwaga

      Aby poprawnie obliczyć podatki i ceny dla oferty, należy wybrać odpowiedni szablon odbiorcy w polu Kod szablonu odbiorcy. Szablon zostanie użyty do przekonwertowania kontaktu na odbiorcę po przekonwertowaniu oferty na zamówienie sprzedaży lub fakturę.

    • Jeśli oferta dotyczy nowego odbiorcy, należy dodać odbiorcę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie nowych klientów.

  3. W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola na stronie Oferta sprzedaży. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

    Teraz możesz wypełnić wiersze sprzedaży dla produktów, które sprzedajesz, lub dla dowolnej transakcji z odbiorcą lub potencjalnym klientem, którą chcesz zarejestrować na koncie G/L.

    Jeśli skonfigurowano cykliczne wiersze sprzedaży dla odbiorcy, takie jak miesięczne zamówienie uzupełnienia, można wstawić te wiersze do zamówienia, wybierając akcję Pobierz cykliczne wiersze sprzedaży.

  4. Na skróconej karcie Wiersze w polu Typ wybierz typ produktu, opłaty lub transakcji, które chcesz zasortyzuje dla odbiorcy z wierszem sprzedaży.

  5. W polu Nr wybierz rekord do zasysplowania zgodnie z wartością w polu Typ.

    Pole Nr pozostawia puste w następujących przypadkach:

    • Jeśli wiersz dotyczy komentarza. Napisz komentarz w polu Opis.
    • Jeśli wiersz dotyczy elementu katalogu. Wybierz akcję Wybierz elementy katalogu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z elementami katalogu.
  6. W polu Ilość wprowadź liczbę jednostek produktu, opłaty lub transakcji, które wiersz będzie rejestrować dla odbiorcy.

    Uwaga

    Jeśli towar jest typu Usługalub pole Typ zawiera Zasób,ilość jest jednostką czasu, taką jak godziny, jak wskazano w polu Kod jednostki miary w wierszu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie jednostek miary elementu

    Wartość w polu Kwota wiersza jest obliczana jako Cena jednostkowa x Ilość.

    Cena i kwoty wierszy są z podatkiem lub bez, w zależności od tego, co wybrano w polu Ceny z podatkiem na karcie odbiorcy.

  7. Jeśli chcesz udzielić rabatu, wprowadź wartość procentową w polu Procent rabatu wiersza. Wartość w polu Kwota wiersza jest odpowiednio aktualizowana.

    Jeśli specjalne ceny towarów są skonfigurowane na skróconej karcie Ceny sprzedaży i Rabaty wiersza sprzedaży na karcie odbiorcy lub towaru, cena i kwota w wierszu sprzedaży są automatycznie aktualizowane, jeśli kryteria cenowe są spełnione. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie cen sprzedaży, rabatów i umów płatności.

  8. Powtórz kroki od 4 do 7 dla każdego produktu, który chcesz zaoferować kontaktowi.

    Sumy pod wierszami są obliczane automatycznie podczas tworzenia lub modyfikowania wierszy.

  9. W polu Kwota rabatu faktury wprowadź kwotę, która ma zostać odjęta od wartości wyświetlanej w polu Suma z podatkiem.

    Jeśli skonfigurowano rabaty faktur dla odbiorcy, określona wartość procentowa jest automatycznie wstawiana w polu Procent rabatu faktury, jeśli kryteria są spełnione, a powiązana kwota jest wstawiana w inw. Kwota rabatu bez podatku, pole Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie cen sprzedaży, rabatów i umów płatności.

    Wskazówka

    Aby oferta ważna do daty była wypełniana automatycznie z określoną liczbą dni po utworzeniu oferty, można wypełnić pole Obliczanie ważności oferty na stronie Sprzedaż i należności.

  10. Po zakończeniu wierszy oferty sprzedaży wybierz akcję Wyślij pocztą e-mail.

  11. Na stronie Wyślij wiadomość e-mail wypełnij pozostałe pola i przejrzyj osadzoną ofertę sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wysyłanie dokumentów pocztą e-mail.

  12. Jeśli kontakt zaakceptuje ofertę, wybierz akcję Zrób zamówienie.

    Alternatywnie, jeśli Twoja organizacja preferuje ten proces, wybierz akcję Faktura.

    Uwaga

    Jeśli klient został dodany w kroku 2, zostanie wyświetlony monit o potwierdzenie konwersji oferty na zamówienie.

    Jeśli w kroku 2 dodano kontakt od potencjalnego klienta, zostanie wyświetlony monit o wykonanie następujących czynności:

    • Przekonwertuj kontakt lub potencjalnego klienta na klienta, wybierając jeden z szablonów konwersji kontaktów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby utworzyć odbiorcę, dostawcę, pracownika lub konto bankowe na podstawie kontaktu.
    • Potwierdź konwersję oferty na zamówienie.

Konwersja usuwa ofertę sprzedaży z bazy danych. Faktura sprzedaży lub zamówienie sprzedaży jest tworzone na podstawie informacji w wycenie sprzedaży, dzięki czemu można przetworzyć sprzedaż. W polu Nr oferty na fakturze sprzedaży lub zamówieniu sprzedaży można zobaczyć numer oferty sprzedaży, z której została sporządzona. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż faktur lub Sprzedaż produktów.

Numer dokumentu zewnętrznego

W dokumentach sprzedaży i arkuszach można określić numer dokumentu, który odwołuje się do systemu numeracji odbiorcy. To pole umożliwia rejestrowanie numeru przypisanego przez odbiorcę do zamówienia, faktury lub faktury korygującej. Możesz użyć numeru później, jeśli z jakiegoś powodu musisz wyszukać opublikowany wpis za pomocą tego numeru.

Ext. Doc. Nie. Pole Obowiązkowe na stronie Ustawienia sprzedaży i należności określa, czy obowiązkowe jest wprowadzenie numeru dokumentu zewnętrznego w polu Nr dokumentu zewnętrznego w nagłówku sprzedaży i polu Nr dokumentu zewnętrznego w wierszu arkusza ogólnego.

W przypadku wybrania tego pola nie będzie możliwe za księgowanie faktury ani wiersza arkusza ogólnego bez numeru dokumentu zewnętrznego.

Numer dokumentu zewnętrznego jest zawarty w opublikowanych dokumentach, w których można wyszukiwać według odpowiedniego numeru. Można również wyszukiwać przy użyciu numeru dokumentu zewnętrznego podczas nawigacji po wpisach księgi klienta.

Innym sposobem obsługi numerów dokumentów zewnętrznych jest użycie pola Twoje odwołanie. Jeśli użyjesz pola Twoje odwołanie, numer zostanie uwzględniony w zaksięgowanych dokumentach i możesz wyszukiwać według niego w taki sam sposób, jak w przypadku wartości z pól Nr dokumentu zewnętrznego. Ale pole nie jest dostępne w wierszach dziennika.

Zobacz też

Sprzedaż
Konfigurowanie sprzedaży
Wyślij dokumenty pocztą e-mail
Archiwizowanie dokumentów
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl